Jak sprawdzać działania agencji SEO

Usługi pozycjonowania mające na celu zwiększenie widoczności strony w sieci internetowej cieszą się obecnie naprawdę dużym zainteresowaniem. Od mikroprzedsiębiorstw, przez startupy, małe i średnie firmy, aż po wielkie korporacje. Wielu z nas decyduje się na współpracę z agencją, aby zaoszczędzić czas i uniknąć potencjalnych błędów. Jakimi metodami sprawdzać, czy wybraliśmy profesjonalną usługę SEO, czy też wybrany przez nas pozycjoner nie nadąża za nowościami optymalizacji bądź wykorzystuje niedozwolone metody Black Hat SEO?

Przede wszystkim, zanim zaczniesz myśleć o wyborze agencji, musisz posiąść minimalną wiedzę na temat pozycjonowania, aby wiedzieć, jakich efektów się spodziewać. My zaś wyjaśnimy Ci, na czym polegają działania firmy pozycjonerskiej i na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę.

Weryfikacja działań

Niekiedy trudno jest sprawdzać wszystkie działania agencji, jednak na dobry początek najlepiej jest zwrócić uwagę na kilka elementów.

Monitoruj słowa kluczowe

Pracując z agencją SEO, wybiera się priorytetowe frazy drogą współpracy. Możesz sprawdzać je ręcznie, wpisując zapytanie do wyszukiwarki, bądź skorzystać z narzędzi do monitorowania pozycji fraz takich jak Semstorm.

Analizuj linki zewnętrzne

Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych działań off-site. Sprawdzaj więc, czy wybrane linki posiadają przyjazny URL oraz czy pochodzą ze stron o wysokiej jakości. Zajrzyj do narzędzi Google bądź Ahrefs czy Majestic, aby monitorować back linki.

Pilnuj konwersji 

Terminem tym określa się interakcję użytkownika ze stroną, naszym celem jest nakłonienie go do kliknięcia. Jest to szczególnie ważne dla stron e-commerce, ponieważ świadczy ona o sprzedaży. Zaglądaj więc do Google Analytics do zakładki „Administracja” i „Cele”. 

Na co uważać, współpracując z agencją SEO?

  • linki ze słabej jakości stron,
  • ruch stoi w miejscu, a co gorsza spada,
  • agencja nie przedstawia raportów związanych z postępami pracy,
  • agencja nie poprosiła o dostęp do serwera bądź panelu administracyjnego strony,
  • agencja wymaga opłat za darmowe elementy,
  • dochodzi do sytuacji zdublowanej treści bądź plagiatu.

Kiedy można spodziewać się efektów?

Współpracujesz już z agencją SEO, ale nie widzisz jeszcze efektów wzrostu widoczności strony? Spieszymy z wyjaśnieniem, po pierwsze nie należy się jeszcze niepokoić. SEO to proces, nie jednorazowe działanie. Na pierwsze efekty można czekać 3–4 miesiące. Jeśli jednak nie możesz spać w nocy, zajrzyj do darmowych narzędzi Google Search Console oraz Google Analytics – tam znajdziesz pakiet informacji dotyczących zmian, modyfikacji na stronie oraz jej elementów.

Wnioski

Świadomie wybrana agencja SEO może naprawdę przyczynić się do sukcesu Twojej strony internetowej. Podczas wyboru musisz zwrócić uwagę nie tylko na staż, ale także osiągnięcia. Sprawdź, czy agencja, która Cię interesuje, udostępnia dane na temat wzrostu widoczności, czy prowadzi blog, dzieli się case study oraz pojawia się na branżowych wydarzeniach. Postaw przede wszystkim na transparentność i zadawaj pytania – komunikacja z agencją to fundament sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here